Miage – Reggiseno sportivo
Federica Mussa
Student
Federica Mussa Academic staff
Giacomo Festi Kuno Prey Francesco Sommacal Course
ATELIERprojekte WS20/21 Program
BA Major Design Semester
2021/22 WS Il reggiseno sportivo Miage è nato da una sfida: creare un reggiseno sportivo il più sostenibile e prestante possibile. Non a caso, è realizzato con tessuti 100% naturali (canapa e cotone biologico) che sono elastici grazie alla loro forma e non all’aggiunta di fibre sintetiche elastiche usate nella maggior parte dei reggiseni sportivi presenti sul mercato.
Il risultato finale è un reggiseno sportivo adatto per attività a medio/bassa intensità che può essere indossato più a lungo in quanto non stringe come i reggiseni sportivi più comuni e non irrita la pelle grazie alle proprietà traspiranti, termoregolatrici e anallergiche dei suoi tessuti.




A project made in the course
ATELIERprojekte WS20/21
ATELIERprojekte is conceived as a design experience, aimed at refining and testing technique, creativity, personal organization, research, and communication. After the study of diverse typologies of product and companies, each student freely chose a personal project to work with, consisting in an object to develop, also imagining its potential producer. The path is completed by a rich formation in digital modelling and a theoretical deepening of communicative issues touched by the project itself.
More projects by Federica Mussa
Explore related projects

Emily Rampado
What if light could move?

Lara Giulia Sonnergren
Do you want light? Where?

Francesco Rocco
What if we rewrite the stars...and sit on them?

Victoria Rocciola
Can an object adapt to its user?

Ettore Della Marina
Is it possible to join a frame to a paperclip?

Filippo Oro
Does light have a shape?